13 zasad, dzięki którym będziesz lepiej zarządzać swoim czasem!

 

Najlepsze sposoby, aby tryskać energią przez cały dzień

 

W dzisiejszym artykule, a nie pisałem już od dawna, mam zamiar podzielić się moimi wnioskami, po ostatnim szkoleniu z zarządzania czasem:

  • być w odpowiedniej perspektywie czasu jak planujesz, jesteś w przyszłości, jak robisz tu i teraz i nie wybiegasz myślami, co będzie i co było
  • robić rzeczy krótko, szybko, konkretnie, efektywnie
  • zachowywać wysoki poziom koncentracji podczas zadania
  • planujesz czas po to, żeby mieć go więcej dla siebie, nie po to, żeby napchać więcej zadań, liczy się ich efektywność, wynik, a nie ilość, jest wiele zadań, które uważamy za ważne i wartościowe, ale nie dające żadnego wyniku, ani w dłuższej, ani krótszej perspektywie
  • myślenie, że teraz będę cisnął, a później znajdę czas propagowane przez niektórych trenerów, jest błędne, już teraz powinieneś dbać o odpoczynek i go planować, bo inaczej się wypalisz
  • nauczyć się w praktyce stosować zasadę pareto, która odróżnia zadania pożerające czas od tych dających rezultaty, są ludzie, którzy patrzą na listę zadań i nie wiedzą, co jest ważne, wszystkie wydają się priorytetowe, te osoby mają listę to do 100 zadań, pracują 12 h na dobę i nie umieją zarządzać swoim czasem, chodzi o to, żeby z chirurgiczną precyzją wycinać niepotrzebnie, zamrażać lub oddelegowywać najważniejsze zadania, lub wykonywać, a nie robić wszystko jak leci, masz skutecznie realizować cele, a nie 10 lat, bo robisz 20 innych niepotrzebnych rzeczy, to nie jest zarządzanie czasem
  • pracować w blokach czasu, w których masz najwięcej energii, ja najefektywniej pracuję w 25 min najgorzej 90 min, wypróbuj różne dla siebie 30,45,60,90 dla siebie i oceń, które są dla Ciebie najbardziej efektywne
  • trenuj koncentrację, aby szybciej wchodzić we flow i szybciej wykonywać zadania, eliminuj rozpraszacze podczas pracy, które obniżają twoją koncentrację
  • zainteresuj się systemem zen to done i wprowadzaj go małymi krokami, ja wprowadzam jeden nawyk co tydzień i widzę wyniki, może opiszę go pokrótce w innym artykule
  • analizując powyższe punkty, widzisz, że musisz zmienić swoje myślenie o zarządzaniu czasem, ponieważ jest bardzo ważne, bo wpływa na jakość twoich działań
  • wykorzystuj odpowiednie terminy do realizacji zadań, aby czuć odpowiednią motywację i nie wydłużać ich w czasie
  • dbaj o dietę, bo ona wpływa na pracę twojego mózgu, poziom energii i koncentracji, gdy te są niskie i jesteś ospały lub uciekasz uwagą, czas pracy się przedłuża
  • moją ulubioną formą planowania jest prosty papierowy kalendarz, nie sprawdzają się złożone drogie coachingowe kalendarze, które jeszcze coś komplikują, testowałem je i najlepiej wypada zwykły papierowy kalendarz.

Nie są to proste powierzchowne techniczki, ale coś, co dla mnie działa i głęboko polecam.

Please follow and like us:
error

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *