Jak skrócić sen i mieć dużo więcej energii cz.2

Jak skrócić sen i mieć dużo więcej energii cz.2

 

Dzisiaj będziemy kontynuować temat poprzedniego artykułu, czyli jak zmniejszyć zapotrzebowanie na sen i nie spać tak długo jak dotychczas. Wskazówki opisane poniżej pomogą ci nawet kiedy cierpisz na bezsenność. Bezsenność może być związane ze zmianą strefy klimatycznej, zmianą pracy na nocną, reakcją na stresującą sytuacje tj. problemy zawodowe czy rodzinne, może to trwać do trzech tygodni, po tym czasie staje się bezsennością przewlekłą. Pierwszym objawem zaburzeń snu jest, gdy mija 30 min od położenia się do snu, a ty jeszcze nie zasnąłeś i trwa to min 4 razy w tyg. przez ok miesiąc. Brak snu w dłuższej perspektywie może się objawiać w depresji czy zaburzeniach lękowych.

Jakie nawyki zwiększą jakość twojego snu i sprawią, że możesz spać krócej ?

  1. Pierwszy nawyk to wstawanie dziennie o tej samej godzinie.
  2. Skracaj sen stopniowo.
  3. Zapisuj o której godzinie poszedłeś spać, o której zaspałeś, o której wstałeś i ile spałeś monitoruj to.
  4. Przebywając na świetle, czyli na słońcu, obniżasz poziom melatoniny przez to jesteś bardzie pobudzony i mniej senny. Pytanie co w przypadku, gdy na zewnątrz jest pochmurno albo ciemno ze względu na porę roku. Otóż nawet w najbardziej pochmurny dzień promienie dostarczają więcej światła do naszego organizmu, niż najbardziej oświetlone pomieszczenie
  5. Aktywność ruchowa zwiększa poziom energii i koncentracji, obniża zmęczenia. Nie musi być to siłownia czy sporty extremalne wystarczy zwykły spacer.
  6. Twoje miejsce do snu powinno być ciche i ciemne, jeśli trzeba stosuj zatyczki do uszu i zasuwaj zasłony do okna.
  7. Kolejnym ważnym czynnikiem jest dobór odpowiedniej poduszki i materaca do spania.
  8. Kiedy kładziesz się spać i mimo że przestrzegasz powyższych wskazówek nie możesz zasnąć męczy cię gonitwa myśli staraj się zrelaksować. Wyobraź sobie coś co zrelaksuje, odpręży.
  9. Nie patrz ciągle na zegarek jak starasz się zasnąć, osoby które nie mogą zasnąć ciągle sprawdzają godzinę i się denerwują że nie mogą zasnąć. Ustaw zegar tak żebyś nie mógł na niego zaglądać.
  10. Nie przewracaj się nerwowo z boku na bok nerwowo, masz wtedy dwie opcje przeczekać to i się zrelaksować w tym czasie albo zrobić to bardzo powoli.

Podsumowanie

Postaraj się stosować powyższe wskazówki w praktyce, a z pewnością zwiększą jakość twojego snu, pozwolą ci się bardziej wyspać i skrócić sen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *