Jak skrócić sen i mieć dużo więcej energii cz.1

Jak skrócić sen i mieć dużo więcej energii cz.1

 

Dzisiejszy temat dotyczy tego jak skrócić sen i mieć więcej energii niż dotychczas. Przedstawie ci najważniejsze kroki, które powinieneś wykonać w tym celu. Po pierwsze nie myśl o skutecznej realizacji swoich planów osiąganiu celów jeśli nie masz energii. Możesz przyzwyczaić się do niskiego poziomu energii i nie wykorzystywać w pełni swoich możliwości. Możesz jednak spać krócej i mieć jej więcej, być bardziej produktywnym i skoncentrowanym. Czas jest jedną z najcenniejszych wartości, którą posiadamy. Jest wiele osób, którym ciągle brakuje czasu i doba wydaje się z byt krótka żeby wywiązać się ze swoich obowiązków.

Przekonania a skracanie snu

Pierwszym krokiem , którym powinieneś się zająć są fałszywe przekonania, które powinieneś sobie uświadomić. Mogą cię one blokować przed skróceniem twojego snu i wykorzystywaniem go w pełni.

1. Pierwszym przekonaniem powszechnie rozpowszechnionym jest to, iż musisz spać 8 h mimo, iż jest mnóstwo ludzi którzy śpią krócej i mają dużo więcej energii. Badania naukowe, które zostały ukończone w 2002 roku pokazują, że ludzie którzy śpią krócej żyją dłużej. Badania były prowadzone na bardzo dużej próbie badawczej i trwały 6 lat !
2. Spie tyle ile śpię i nie zmienię tego. Wiele osób śpi dłużej niż powinni, bo uważa, że dzięki temu będzie mieć więcej energii.
3. Sen jest niepotrzebny, wyśpię się później to druga grupa ludzi która z kolei nie wykorzystuje pełnych możliwości snu i śpi zbyt krótko co możesz skutkować np. nadmierną drażliwością.
4. Sen jest ucieczką od problemów, trudnych zadań. Zdarzają się osoby, które traktują sen jako ucieczkę od problemów, z którymi nie mogą sobie poradzić przykładem mogą być np. studenci przed sesją, których ogarnia uczucie senności gdy myślą o nadmiarze obowiązków który ich czeka.
5. Odeśpię to w niedziele. Jest wiele osób, które myśli że w weekend czy inny dzień odeśpi zarwane noce, zapominają tylko że śpiąc raz dłużej raz krócej rozregulowują cykl snu i przez to mogą mieć później problemy z bezsennością. Poza tym najlepiej wysypiamy się śpiąc zawsze w tych samych porach, tyle samo czasu.

Ostatnia wskazówka

Jeśli chcesz zasnąć to kluczowym elementem jest zrelaksowanie się dlatego, nie denerwuj się, że nie możesz zasnąć przewracając się nerwowo z boku na bok bądź ciągle zerkając na zegarek.

Podsumowanie

Pamiętaj jak kluczową rolę odgrywają twoje przekonania i jak mogą cię one sabotować na drodze do celu. Znajdź i rozpoznaj u siebie te najważniejsze.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *